reklama

Bežný deň turistu v Jakarte

Každý deň robím niečo iné a som na inom mieste, čiže dni sa mi nikdy neopakujú, ale podstata je vždy tá istá. Od vstávania, cez raňajky, dopravu, čakanie, pocit bezmocnosti, čakanie, doprava domov a padnutie do postele od únavy. Neviem ako to je s vami ostatnými, ale ja keď nič nerobím celý deň, som viac unavená ako po 6 hodinách na bicykli v Malých Karpatoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Každé ráno v Jakarte čakám na angkot, malú dodávku na prepravu ľudí. Angkot je vždy buď označený číslom alebo ma špeciálnu farbu, no v oblasti kde bývam nemá ani jedno ani druhé. Tak každé ráno striehnem na dodávku (zakaždým inej farby a tvarov) a snažím sa ju zastaviť. Naposledy som zastavila úplne cudzých ľudí, nejakú rodinu a nie verejnú dopravu. Je to len na princípe pokus - omyl.

Ráno mávame stretnutie vždy na rovnakom mieste a časový interval na príchod cca dve hodiny. Dnes sme mali stretnutie 8:00, takže ako správny Európan som tam bola 8:15 s nachystanou výhovorkou a výčitkami svedomia, no nemala som ju komu povedať lebo som tam bola prvá. Zrazu bolo 10:00 a stále sm čakali na posledné zablúdené kusy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A takto to tu chodí. Čakanie..... všade a vždy.

Za 5 týždňov v Indonézii som strávila minimálne 96 hodín čakaním. :)

Ako každý deň, aj dnes na mňa čakali nástrahy ako vytrubujúce autá, ľudia váľajúci sa po Zemi vykrikujúci “Miss”, čo je ešte prijateľné lebo veľa ľudí na mňa kričí “Mister”, deti prenasledujúce ma po ulici chichotajúc sa že vidia cudzinca a odvážlivci ktorí sa mi prihovoria či sa môžu so mnou odfotiť.


Všetko na dennom poriadku, až na otázky od môjho čínskeho spolustážistu ktoré zneli:

“Jani, a u vás na Slovensku sú všetci ako ty?”,

“Všetci sú takí veľkí?” (opýtala som sa či naráža na moje získané kilá jedením ryže aj na raňajky a všetkého čokoládového čo tu existuje, ale nepochopil to .... typicky azijatské) :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“A koľko merajú priemerne ľudia v Európe?”

“A ľudia na Slovensku nosia okuliare? Ale nemyslím slnečné.”

“A aj na Slovensku je ryža?”

“A na Slovensku sú štyri ročné obdobia?” (dobre, túto otázku chápem celkom lebo v Indonézii sú iba dve ročné obdobia, obdobie sucha pol roka a obdobie dažďa)

Snažila som sa bez vtipkovania seriózne odpovedať na moje otázky, lebo azijati nerozumejú sarkazmu ani vtipu.

Druhá nástraha na mňa čakala cestou späť. Keď som zastavila vodiča angkotu, nikto v dodávke nebol, tak vodič chcel aby som sedela vedľa neho. Nohy som si vyložila na rezervné koleso ktoré tam bolo pohodené. Šoféroval angkot tak pomaly, že pešo by som bola doma rýchlejšie. Na každom rohu zastavil, kričal na ľudí a volal ich pozrieť sa čo za úlovok to má v aute. Každému hovoril že sme pár, lebo ukázal na mňa, na seba a kmital ukazovákom a prostredníkom akoby strihal vzduch a ostatní sa vždy začali smiať a vydávali pochvalné zvuky ako ooooo.... Po anglicky vedel iba dve veci: “english” a “smoke” Bolo to zábavné lebo som mu rozprávala po anglicky a potom sa ma opýtal “English?” a následne “Smoke?”. Tak som mu povedala že nie, ďakujem nefajčím a on zastavil, vystúpil, nechal ma tam samú sedieť a bežal mi kúpiť jednu cigaretu. Bol sklamaný, keď som neprijala jeho dar, ale život je už raz taký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Keď som si chcela odfotiť v čom ma to vezie lebo to nemalo čalúnenie, nič, iba plech bez kľučiek a dvere nešli zavrieť, tak chcel veľmi aby som ho fotila. A on sa zabával, chcel aby som ho fotila ako nedrží volant a šoféruje a podobne.

Odviezol ma až domov, vzal mi ruku, pobozkal mi ju a nechcel odomňa ani ruphiu za odvezenie až domov.


Áno! Takého princa na červenej dodávke som tu našla. :)

Jana Šmotláková

Jana Šmotláková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetci máme zaručene spoločnú jednu vec - jedinečnosť našej osobnosti ktorou sa líšime od všetkých ostatných Zoznam autorových rubrík:  Teach for SlovakiaIndonéziaSúkromnéPrinútilo ma zamyslieť sa

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu