reklama

Kariérne poradenstvo na Úrade práce

Dnes som zažila svoje prvé kariérne poradenstvo pre absolventov vysokej školy. Trvalo to asi 15 minút a verím že slabšieho jedinca by to odrovnalo. To čo som zažila bolo programovanie mozgov na neúspech!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Začiatok 10:30 - narušené celé doobedie, ale veď za tie rady nad zlato to snáď stojí.

Prišli sme štyria z desiatich.

Roztržitá pani sa nás opýtala akú školu sme absolvovali a obšťastnila nás svojimi pozitívnymi názormi a motivujúcimi komentármi.

"Vy ste čo vyštudovali? Architektúru? Tak to Vás úprimne ľutujem. Viete aké to je v stavebníctve teraz zlé?"


"Vy máte právo? No to Vám držím palce, právnikov je plná r*ť, to budete mať veľmi ťažké nájsť si prácu."


"Materiálovotechnologická?" .....(ticho).... - asi nevedela kde sa môžem neuplatniť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


"A vy máte hospodársku informatiku? No konečne aspoň jeden poriadny odbor tu máme z vás štyroch. Vy sa uplatníte! Nechcete ísť k nám na úrad na absolventskú prax starať sa o počítačovú miestnosť?"


Hej, určite dievča s hospodárskou informatikou bude na úrade práce zadávať prihlasovacie údaje do 100 ročných počítačov a dostane za to 126 Eur za mesiac!

Po tomto motivačnom úvode sme si vypísali do “Akčného plánu” že sme boli na poradenstve a napísali sme si že sa vidíme v auguste a mám priniesť jeden mail v ktorom žiadam o prácu.

Ak by bol ten plán ešte akčnejší, asi to už nezvládnem.

Keď som spomenula že som dala výpoveď v práci tak pani očervenela.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

“No tak toto oľutujete. Každý kto dal výpoveď mi hovoril že toho ľutuje. Doba je zlá! Veľmi zlá! “

Stále som bola nahnevaná, že na Vysokej škole nepripravujú mladých ľudí na život, neučia ich ako sa predať vo svete, ako uspieť, či len napísať si čitateľný životopis. Myslím taký, v ktorom nenapíšu e-mail s azetovou adresou, v ktorom je namiesto mena nejake srdiečko, čertík a podobne.

Ale to čo som zažila dnes ma šokovalo. Veď my mladí máme byť budúcnosť. Namiesto toho sme demotivovaní a sú nám vštepované programy o zlej dobe, neúspechu a tvrdej práci.

Pani na úrade nás ale na konci ubezpečila, že DO VIANOC si prácu určite nájdeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojím snom je motivovať ľudí, ukázať im že uspieť môže každý a pomôcť im plniť si sny. Lebo ak chceme meniť svet k lepšiemu, musíme sa zamerať na mladých ľudí, ktorým dáme vakcínu proti programom našich starých mám a otcov, ktoré hovoria o tom ako je všetko na P***, môže za to vláda, hospodárska kríza, že bohatí ľudia sú nečestní a úspech mení charakter, preto je dobré ticho muklovať do zodratia.

Jana Šmotláková

Jana Šmotláková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetci máme zaručene spoločnú jednu vec - jedinečnosť našej osobnosti ktorou sa líšime od všetkých ostatných Zoznam autorových rubrík:  Teach for SlovakiaIndonéziaSúkromnéPrinútilo ma zamyslieť sa

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu