reklama

Cesta na ostrov Karimunjawa

Už niekoľko dní si všímam, že vetu “čas sú peniaze” v Indonézii nepoznajú. Slováci sa ňou riadia a bežne ju používajú a pritom nemajú ani čas, ani peniaze. Indonézania taktiež nemajú peniaze, ale majú čas (na rozdiel od nás sa nikam neponáhľajú a majú čas priam na rozdávanie) Čakať dve hodiny na niekoho im nerobí problém a štyri hodiny cestovať autom iba po meste už vôbec nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Stáž sa ešte ani poriadne nezačala a indonézania sa rozhodli urobiť nám trojdňovú dovolenku na ostrove Karimunjawa. Prvotné nadšenie opadlo keď som zistila,že nás čaká 15 hodinová cesta z Jakarty autobusom a potom ešte tri hodiny loďou, ktorá sa volá Ferry.

Odchod autobusu mal meškanie dve hodiny, lebo sme čakali na jedno dievča, ktoré uviazlo v dopravnej zápche (je to krásna a vždy uveriteľná výhovorka) Keď konečne dorazila, nemali sme šoféra. Ten bez záujmu o to že máme meškanie sa išiel modliť do najbližšej mešity.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Naše meškanie dobiehal vodič skutočne netradične. Z 15 hodín mal minimálne 6 hodín ruku na klaksóne aby nám všetci uvoľnili priestor a pri každej možnej príležitosti jazdil v protismere a autá v opačnom pruhu sa nám uhýbali. Keď sme sa blížili ku kolóne áut, tak vodič pridával plyn na maximum, aby mohol následne zúrivo brzdiť. Zakaždým som skoro prišla o svoje čerstvo umyté zuby v ryžovom poli pri ceste. Keď som sa rozprávala s ľudmi z prvých radov v autobuse, nik nemohol spať, lebo sa báli o svoje životy :)

Najviac ma prekvapilo (aj keď je už veľmi ťažké prekvapiť ma tu niečím), že nie len v meste je doprava katastrofálna, tu je kolóna aj na diaľnici. Za celých 15 hodín sme nešli plynulo viac ako 10 minút.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojou jedinou záchranou bolo, že ako dieťa som hrávala tetris čo mi pomohlo pri poskladaní sa na spánok a efektívnom vyžití malého priestoru v autobuse kedže so svojou výškou 176 cm to nie je až také komfortné.

Keď sme sa po tej ceste vykotúľali z autobusu, v prístave mesta Japara nám povedali, že more je rozbúrené a nemôžeme ísť na ostrov. Rýchlo sa vymyslelo náhradné riešenie, našli sme si ubytovanie (aj keď je to príliš pekné slovo na to čo sme si reálne našli) a čakali sme do rána. Nik nespal lebo v podstate nebolo ani na čom, tak sme túžobne čakali na rannú loď.

Ostrov Karimunjawa je vzdialený od pobrežia Jávy okolo 30 km. Túto vzdialenosť sme išli nakoniec 6 hodín, lebo rýchlejšia loď zo včera nešla, čiže ak ma na vysokej škole neklamali, tak som našu rýchlosť vypočítala na 5 km/h :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Loď bola pomerne veľká, ale 6 hodín sme sedeli na plastových stoličkách, ktoré nám aj tak všetci závideli, lebo ostatní sedeli vonku či na streche.

Prepotení ale šťastní sme nakoniec dorazili na ostrov Karimunjawa po 42 hodinách od odchodu z Jakarty - tak to tu proste chodí :)

Jana Šmotláková

Jana Šmotláková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetci máme zaručene spoločnú jednu vec - jedinečnosť našej osobnosti ktorou sa líšime od všetkých ostatných Zoznam autorových rubrík:  Teach for SlovakiaIndonéziaSúkromnéPrinútilo ma zamyslieť sa

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu