reklama

Koľko máš rokov, kebyže žiješ v Kórei ?

Počítanie rokov v Kórei bola pre mňa novinka. Keď som sa opýtala Kórejcov, koľko majú rokov, odpovedali mi na otázku oázkou: ,,V Kórei alebo vo svete?” Bola som zaskočená, tak mi všetko objasnili podrobnejšie. :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Kórejčania počítajú aj obdobie pred pôrodom a každý keď sa narodí, má automaticky jeden rok.

Roky nepribúdajú dňom narodenín, ale každý v Kórei si pripočíta jeden rok vždy prvého januára. Čiže každý obyvateľ má narodeniny prvého januára, kedy oslavujú, jedia tradičné jedlá a špeciálnu tradičnú polievku každý rok. Okrem toho každý oslavuje aj svoje normálne narodeniny v deň narodenia, ale len ako formalitu.

Takže ak si chce stará mama povzdychnúť a povedať vnúčaťu, že “ach ten čas letí, už si zase o rok starší”, povie to prvého januára a nie na oslave dňa jeho narodenia. V podstate stará mama má tiež narodeniny ako zbytok Kórei v jeden deň. :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie každý z Kórei sa ma opýtal aký vek chcem počuť a povedali mi len kórejský, pričom jedna kamarátka z Kórei dokonca ani nepoznala svoj reálny vek vo svete.

Celú jej radosť z toho že má 20 rokov som jej pokazila práve ja.

Jedného dňa som si pozerala jej profil na sociálnej sieti a zaskočil ma dátum jej narodenia, tak som sa pri najbližšej príležitosti opýtala: ,,Nayeon ty máš 18, nie 20 vieš o tom?” Bola zaskočená a pýtala sa ma stále ,,Vážne? Si si istá? Určite nemám normálne viac? Lebo v Kórei mám 20.”

Problém bol, že sa narodila v decembri a automaticky mala jeden rok. A keďže prvého januára má každý narodeniny a pripočítava si jeden rok, preto reálne mesačné dieťa malo zrazu dva roky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netrúfam si hodnotiť či je to čudné, zlé, či smiešne, lebo stále verím že to má nejaký hlbší význam ktorý mi nevysvetlila a nie je to len okrádanie detí o detstvo :) kedže toto reálne 18 ročné dievča je už v 2 či 3 ročníku na univerzite. Čo preskočila? Obdobie hrania sa na pieskovisku a od 5 rokov (u nich 7) chodí do školy? Naozaj neviem.

Jana Šmotláková

Jana Šmotláková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetci máme zaručene spoločnú jednu vec - jedinečnosť našej osobnosti ktorou sa líšime od všetkých ostatných Zoznam autorových rubrík:  Teach for SlovakiaIndonéziaSúkromnéPrinútilo ma zamyslieť sa

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu