reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jana Šmotláková

Jana Šmotláková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všetci máme zaručene spoločnú jednu vec - jedinečnosť našej osobnosti ktorou sa líšime od všetkých ostatných Zoznam autorových rubrík:  Teach for SlovakiaIndonéziaSúkromnéPrinútilo ma zamyslieť sa

reklama

Indonézia

AIESEC - šanca na zmenu

Jana Šmotláková

AIESEC - šanca na zmenu

Trvalo mi to 5 rokov. Päť dlhých rokov počas štúdia na vysokej škole dokým som sa odhodlala ísť na stáž do zahraničia. Každý ročník v škole som snívala o Erazme, hľadala rôzne možnosti ako vycestovať na leto, ale vždy som skončila tu - pri snívaní. V podstate som mala panický strach z toho, že niekde budem sama a ešte aj s pocitom, že mojou angličtinou si nevypýtam ani lístok na autobus. Študentskú organizáciu Aiesec som spoznala až posledný rok školy, nikdy som nebola jej členom, ani ju neprezentujem ako jedinú či najlepšiu možnosť ako zrealizovať svoje sny.

  • 2. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 419x
  • 4
Bežný deň turistu v Jakarte

Jana Šmotláková

Bežný deň turistu v Jakarte

Každý deň robím niečo iné a som na inom mieste, čiže dni sa mi nikdy neopakujú, ale podstata je vždy tá istá. Od vstávania, cez raňajky, dopravu, čakanie, pocit bezmocnosti, čakanie, doprava domov a padnutie do postele od únavy. Neviem ako to je s vami ostatnými, ale ja keď nič nerobím celý deň, som viac unavená ako po 6 hodinách na bicykli v Malých Karpatoch.

  • 4. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 990x
  • 5
Kultúrny šok?

Jana Šmotláková

Kultúrny šok?

Prvý krát som toto slovo počula na prípravnom seminári AIESEC-u. Pripravovali nás tam na situácie ktoré môžu nastať, hovorili nám že každá krajina je iná, sú tam iné zvyky a je dôležité prispôsobiť sa. Keď som počula zážitky ľudí, ktorí absolvovali stáž, mala som chuť ísť maximálne do Poľska či Maďarska, nanajvýš na Ukrajinu, aby som bola čo najbližšie domova. Nakoniec som  sa spontánne bez dlhého premýšľania rozhodla pre stáž v Indonézii.

  • 18. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 793x
  • 0
Karimunjawa - jeden z rajov na Zemi

Jana Šmotláková

Karimunjawa - jeden z rajov na Zemi

Na ostrove Karimunjawa som nakoniec strávila iba jeden deň, lebo sme prvý deň stratili v prístave a zároveň nejaké indonézske nedorozumenia a jedno s druhým - veď typické :) . Čiže som cestovala 42 hodín aby som strávila poobedie a večer na ostrove a ráno o tretej som už vstávala na loď ktorá išla späť. Šialenstvo? Znie to tak ...... no stálo to za to.

  • 12. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 372x
  • 1
Cesta na ostrov Karimunjawa

Jana Šmotláková

Cesta na ostrov Karimunjawa

Už niekoľko dní si všímam, že vetu “čas sú peniaze” v Indonézii nepoznajú. Slováci sa ňou riadia a bežne ju používajú a pritom nemajú ani čas, ani peniaze. Indonézania taktiež nemajú peniaze, ale majú čas (na rozdiel od nás sa nikam neponáhľajú a majú čas priam na rozdávanie) Čakať dve hodiny na niekoho im nerobí problém a štyri hodiny cestovať autom iba po meste už vôbec nie.

  • 12. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 955x
  • 3
reklama
Verejná doprava v Indonézii - chaos bez pravidiel

Jana Šmotláková

Verejná doprava v Indonézii - chaos bez pravidiel

Verím, že zabezpečiť dobre fungujúcu verejnú dopravu v chudobnom meste s vyše 9 miliónmi obyvateľov nie je také jednoduché. V podstate doprava tu funguje, len doteraz som neprišla na to ako. Podľa mňa ani sám vodič malého autobusu netuší keď sa ráno zobudí, že kadiaľ vlastne pôjde, každá jeho cesta je iná a jedinečná aj keď už 20 rokov šoféruje dodávku s rovnakým číslom. Vlastne vôbec sa neviem rozhodnúť ktorý typ dopravy je v Jakarte najzaujímavejší. Dnes som toho vyskúšala viacej.

  • 2. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 200x
  • 0
Americký sen v Indonézii

Jana Šmotláková

Americký sen v Indonézii

Aké sú typické sny malých, ale aj veľkých? Je to jednoduché.... sláva a peniaze. V Indonézii som už našla oboje. Peniaze som už spomínala v predchádzajúcom blogu, čiže moja cesta k miliónom je už jasná. A čo tá sláva?

  • 1. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 176x
  • 0
Indonézia vs. Slovensko

Jana Šmotláková

Indonézia vs. Slovensko

Stále ma prekvapujú rozdiely medzi Európou a Áziou. Vedela som že sú a vždy budú, ale páčia sa mi najmä otázky, údivy a odpovede mojich malých indonézaniek.

  • 30. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 367x
  • 4
Bratislava - Budapešť - Istanbul - Singapore - Jakarta

Jana Šmotláková

Bratislava - Budapešť - Istanbul - Singapore - Jakarta

To, že sa mi veselé zážitky dejú na každom kroku (a ak nie sú veselé tak ich v hlave priklášlim, aby som sa mohla na nich zasmiať), vedia tiež takmer všetci.

  • 29. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 877x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu